joomla visitor
Korte agendatoon de hele agenda

NLP Practitioner Opleiding

23 juni
NLP practitioner opleiding
23/06/24 10:00 - 29/06/24 18:00

NLP Master Practitioner opleiding

4 aug
NLP master practitioner opeiding
04/08/24 10:00 - 10/08/24 18:00
13 sept
NLP master practitioner opleiding - blok 2
13/09/24 10:00 - 14/09/24 18:00

NLP Xlence opleiding

25 apr
XLence™ Coach - Blok 4: Hypnose
25/04/24 10:00 - 26/04/24 17:00
17 mei
XLence™ Coach - Blok 5: XLence™ Coach 2
17/05/24 10:00 - 18/05/24 17:00

NLP Masterclass workshops

Geen activiteiten gevonden

Zakelijke workshops

Geen activiteiten gevonden

Identity Compass

1 mei
IC training
01/05/24 10:00 - 17:00
2 mei
IC training
02/05/24 10:00 - 17:00
3 mei
IC training
03/05/24 10:00 - 14:00
6 juni
Identity Compass - Gedrag in organisaties
06/06/24 10:00 - 07/06/24 17:00
Contactinformatie
Bas Licher
06 46 15 64 64
bas.licher@ravisie.nl
Henk Wim Lijftogt
Adres
Nijenheim 6409
3704 BN Zeist
030 699 02 50

IBAN
BTW nr.
KvK nr.
NL22 ABNA 0883 1578 10
NL861591021B01
80214924
 
 
Abbaye Faverney
3 Place de la République
70160 Faverney, Frankrijk
 
030 699 02 50
Bas
06 46 15 64 64
Henk Wim
06 29 53 32 65
Wij zijn ervan overtuigd dat wanneer je jezelf beter begrijpt, je veel meer grip krijgt op je leven én beter kunt omgaan met alles wat er in en om je heen gebeurt.
De methode waarmee je in onze ogen het beste tot jezelf doordringt én het beste uit jezelf kunt halen is Neuro Linguïstisch Programmeren (NLP). NLP werkt voor mensen én bedrijven.
Heel vaak lijkt het alsof we dingen ‘zomaar’ doen. Pas als we wat dieper ingaat op het ‘waarom’ van handelingen wordt het duidelijk dat er altijd een ‘goede reden’ achter zit. Dan blijkt dat we dingen niet voor niets doen. Onbewust zijn we juist gemotiveerd.

Aan iemands gedrag gaat altijd een bewuste of onbewuste vorm van denken vooraf. In 95% van de gevallen is dit denken onbewust en is ook de reactie die daarop volgt een vorm van onbewust gedrag. De manier waarop het onbewuste denkt en informatie verwerkt, wordt gestuurd door motieven en denkvoorkeuren. Wanneer iemand zich regelmatig in een bepaalde omgeving of situatie bevindt, gaat het denken bepaalde vaste patronen creëren in het denkproces. Het onbewuste denken maakt gebruik van die vaste patronen en vaak voordat iemand zich er bewust van wordt heeft hij/zij dan al gereageerd.

Gedrag wordt voor een belangrijk deel gestuurd door motieven. Motieven zijn bijvoorbeeld: waarden, overtuigingen, verwachtingen en opdrachten. Waarden en vooral overtuigingen beïnvloeden het onbewuste denken en handelen en zijn daarom hèt onderwerp in deze Masterclass.

Wilt u meer weten over motiveren, over waarden en overtuigingen of bent u op zoek naar mogelijkheden om gedrag te veranderen? Dan is deze workshop iets voor u. 

Tijdens deze vierdaagse Masterclass in 2 blokken van 2 dagen gaat u aan de slag met waarden en overtuigingen. Waarden en overtuigingen zijn belangrijk omdat ze de (meestal onbewuste) motieven zijn achter denken en gedrag. 
 

Waarden

Waarden zijn een soort kompas dat richting geeft aan denken en handelen. Het zijn diep gegronde redenen waarom iemand iets wel of niet doet. Voorbeelden van waarden zijn: gezondheid, eerlijkheid, vrijheid, samenzijn, waardering, eerlijkheid etc. Deze begrippen zijn zeer ruim interpreteerbaar en kunnen zo voor iedereen een eigen betekenis hebben. In het kort kunnen waarden worden omschreven als 'begrippen die aangeven wat iemand belangrijk vindt'.
Waarden geven niet aan hoe iemand iets wil bereiken. Vind u gezond zijn belangrijk, dan is gezondheid de waarde die daarbij hoort, maar daarmee is dan nog niet duidelijk wat u wilt doen om gezond te zijn.

Overtuigingen

Overtuigingen zijn gedachten waarvan iemand denkt dat ze waar zijn. Overtuigingen zijn gekoppeld aan een waarde. Overtuigingen geven dan aan op welke manier een waarde kan worden bereikt of in stand kan worden gehouden. Als iemand overtuigd is van iets, dan gebruikt hij zinnen als: "Ik geloof ....", "Ik denk ....", "Ik weet zeker dat ....", of "Ik ben ervan overtuigd dat ....". Sommige overtuigingen kunnen belemmerend werken.

Beïnvloeden

Robert Cialdini is een autoriteit op het gebied van beïnvloeding. Hij schreef een aantal boeken over dit onderwerp op basis van zijn eigen onderzoeken. In deze workshop behandelen we de 6 principes die Cialdini oorspronkelijk hanteerde + het 7e principe dat hij later heeft toegevoegd.

Motiveren

In deze workshop gaan we ook in op de verbanden die bestaan tussen de principes van Cialdini en waarden en overtuigingen en wordt het duidelijk welke factoren een rol spelen bij het motiveren van mensen.

Leiding geven

Leiderschap heeft altijd al bestaan. Niet alleen onder mensen ook onder dieren bestaan leiders. De taak van leiders in de dierenwereld is om de groep te beschermen om de kans op overleven te vergroten.
Wat is leiderschap in onze hedendaagse wereld? Wat doet een leider, hoe gedraagt een leider zich en misschien vooral; wat hebben mensen nodig van een leider?
In deze workshop gaan gaan we in op deze laatste vragen, analyseren we de 7 eigenschappen voor leiderschap van management goeroe Stephen Covey en bespreken we hoe u daadwerkelijk een motiverend leider kunt worden.


Wilt u meer leren over motiverend leiderschap? Schrijf u dan in voor deze Masterclass. Wilt u eerst meer weten over deze masterclass, neem dan contact op via 06 46 15 64 64 of stuur een Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Adres: nader te bepalen
Route:   
Data: nog niet ingepland
Aantal dagen:      4 dagen in 2 blokken
Werktijden: 09.00u tot 17.00u
Lunch: inbegrepen
Trainer: Bas Licher
Investering: € ,00 excl. btw 
In communicatie vertellen mensen elkaar wat ze denken of ze delen hun ervaringen. Bijvoorbeeld, u hebt een bepaald idee dat u met iemand wil bespreken of u wilt uw medewerkers iets duidelijk maken. In dit proces van communiceren begint het bij informatie die we ergens in onze gedachten of herinneringen hebben. Veelal gaat ’t om heel veel informatie en min of meer ongestructureerd door de vele mogelijkheden om over een bepaalde gedachte iets te vertellen (waar ga je beginnen met vertellen en wat vertel je precies). Vanuit de gedachte of herinnering wordt een deel van de informatie opgehaald en vervolgens verwerkt en bewerkt naar een meer gestructureerd verhaal. Uiteindelijk wordt er maar een klein stukje uit het grote geheel verteld en is uw verhaal een extract geworden van de grote hoeveelheid aan informatie in uw gedachten en herinneringen.

De verwerking van informatie in het denken volgt vaste patonen, waarin voorkeuren bestaan die de informatie op een bepaalde manier verwerken. Dit proces van communiceren is voor ca. 95% onbewust.

Deze Masterclass is bedoeld voor eenieder die zich wil verdiepen in wat er in het menselijk brein omgaat. Wilt u weten wat denkvoorkeuren precies doen? Of zoekt u handvatten om problemen op te lossen bij communicatie of samenwerking? Wilt u meer controle krijgen over uw eigen gedrag? Dan is deze Masterclass iets voor u.

Wat zijn denkvoorkeuren?

De zintuigen halen informatie op uit de omgeving, die vervolgens door de hersenen worden verwerkt, op een manier dat het gemakkelijk wordt gemaakt om die informatie te onthouden of om er direct iets mee te doen. In dit proces van verwerken spelen denkvoorkeuren een belangrijk rol.
Bijvoorbeeld: bent u geneigd om meer te denken in de 'grote lijn', in grote brokken (globaal), of is het uw voorkeur om meer in details te denken, of bent u juist flexibel in het gebruik van uw voorkeuren en kunt u zowel de grote lijn als de details in uw verhaal combineren.

Denkvoorkeuren zijn dus een belangrijk factor bij het verwerken van informatie door de hersenen en kunnen gezien worden als 'onbewuste programma's die het denken op een bepaalde manier beïnvloeden. Elk gedrag vloeit voort uit het denken en daarmee hebben denkvoorkeuren een invloed op iemands gedrag. De manier waarop hersenen informatie verwerken en bewerken bepaalt dus mede of iemand iets goed kun of niet. Denkvoorkeuren hebben zo een grote invloed op sociale competenties. 

Sociale competenties

Denkvoorkeuren spelen een belangrijke rol in de manier van denken en hebben dan ook een direct effect op de manier van communiceren en reageren. Sociale competenties worden gestuurd door denkvoorkeuren. Voor bijvoorbeeld iemand die heel goed kan redigeren of die goed is in kwaliteitsbewaking spelen denkvoorkeuren, waarmee details en verschillen gemakkelijk herkend kunnen worden, een belangrijke rol. Voor een goed communicator of een goed leider geldt dan ook dat daarvoor bepaalde denkvoorkeuren aanwezig moeten zijn.

Wat leert u in deze Masterclass?

U leert om te luisteren naar iemands denkvoorkeuren. U krijgt inzicht in wat de belangrijkste denkvoorkeuren zijn en wat ze betekenen.
Daarnaast leert u dat denkvoorkeuren belangrijk zijn bij sociale competenties zoals: goede communicatieve vaardigheden, inlevingsvermogen, leidinggevende kwaliteiten. Verder krijg u inzicht in hoe u uw sociale competenties kunt verbeteren. 

Denkvoorkeuren helpen mee om wel of niet competent te zijn voor een bepaalde sociale vaardigheid. In deze Masterclass worden een aantal van de sociale competenties met de bijbehorende denkvoorkeuren behandeld.
Wilt u meer leren over denkvoorkeuren en sociale competenties? Schrijf u dan in voor deze Masterclass. Wilt u eerst meer weten over deze masterclass, neem dan contact op via 06 46 15 64 64 of stuur een Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Adres: nader te bepalen 
Route:   
Data: nog niet ingepland
Aantal dagen:      4 dagen in 2 blokken
Werktijden: 09.00u tot 17.00u
Lunch: inbegrepen
Trainer: Bas Licher
Investering: € ,00 excl. btw

De Identity Compass® 360° Feedback-Edition is kort, zeer nauwkeurig en gemakkelijk in gebruik. Het beantwoorden van de vragenlijst vergt ongeveer 5 minuten. Het profiel is gebaseerd op 10 aspecten:

 Ondernemend   ←→   niet ondernemend
 Integer  ←→  niet integer
 Motiverend  ←→  ontmoedigend
 Bereid om te presteren  ←→  niet bereid om te presteren
 Bereid tot delen van informatie  ←→  achterhouden van informatie

De gegevens zijn gecodeerd, digitaal versleuteld en anoniem. De uitslag is binnen een paar seconden via internet beschikbaar, elk uur van de dag en vanuit (bijna) elke plaats ter wereld (net zoals de andere versies van Identity Compass®).

[Bel ons voor meer informatie over de Identity Compass® producten]

feedback edition

Download het Identity Compass® 360º Feedback voorbeeldrapport
springest score 98
SocietyLogoSOCLOGO1
IC logo